Forum LLAMAS SOCIETY Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Album solowy
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LLAMAS SOCIETY Strona Główna -> Daniel Johns solo
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NeonDevil
perfect llama
perfect llama


Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 1833
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z dna piekła \m/
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie Lip 22, 2012 12:21    Temat postu: Album solowy

Właśnie zauważyłam na fb post, w którym ktoś wspominał o tym, że Daniel pracuje nad albumem solowym...aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Niby cały czas tylko czekałam na ten news (bo co on ma innego do roboty? nie siedzi po 8h w pracy, jak ja, więc chyba komponuje Yellow_Light_Colorz_PDT_08 ), ale teraz dopiero zaczynam się niecierpliwić i odliczać dni do pramiery (która jak zwykle w PL będzie opóźniona...).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeonDevil
perfect llama
perfect llama


Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 1833
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z dna piekła \m/
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto Lis 06, 2012 16:14    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

kolejny artykulik (ostatnio znajduję je w silverchairowej grupie na fb):

Daniel Johns shows musos how to chart a career in musicby: KATHY McCABE - NATIONAL MUSIC WRITER From: News Limited Network November 07, 2012

FEW artists are better placed than Daniel Johns to mentor three aspiring independent musicians who have enjoyed a career boost courtesy of a competition.

..Yet 18 years after Silverchair scored its big break via a national SBS talent search, Johns found himself more the student than the teacher of the three Qantas Spirit Of Youth Australia music finalists yesterday.

Winner Caitlin Park and SOYA runners-up Hayden Calnin and Courtney Barnett scored a day's workshop with the award-winning Australian musician and British producer Lee Groves, whose work features on albums from Janet Jackson to Bertie Blackman.

The shy Johns, who works with the occasional new artist or songwriter behind the scenes, advised his charges to always enlist friends and strangers to listen to their work for a "fresh perspective".

"I've never done something like this (workshop) before, but I find it really inspiring. I feel like I am the one being educated," he said.

"I don't think anyone has the right to comment on someone else's art unless they are asked. I love asking people who aren't musicians, like surfer friends, to hear music through their ears."

Electronic artist Park said spending time with established artists and producers helped to validate their career choice when doubts could creep in.

"The music industry in Australia is flooded with really amazing artists and it is hard to get your stuff out there," she said.

"So independent artists enter things like SOYA to see if what you are doing is worthwhile, if you should continue to do it."

Johns, who scored the new theme for Qantas called Atlas, continues to work on a solo project and a collaborative album with Empire Of The Sun's Luke Steele.

He is also planning an exclusive performance with legendary American musician Van Dyke Parks for the Adelaide Festival next year.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeonDevil
perfect llama
perfect llama


Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 1833
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z dna piekła \m/
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob Gru 15, 2012 10:05    Temat postu:

W fejsbookowej grupie fanów Silverchair jeden z bardziej aktywnych członków wrzucił cos takiego:

Expect an album announcement from Daniel in the next month. This is from inside Eleven themselves. Most likely release around April/May. Back on circuit with solo tour warm up shows, Van Dyke Parks performance at adelaide, then national tour.

How would I know?
A friend of mines aunty works at Eleven and manages tours and he got to listen to 'March Flies' in full by Birds of Tokyo so i'm taking his word for it. If I bought a plane ticket to sydney I'd have the first hand news.

Ha! to tylko jakieś 4-5 miesięcy, liczę na to, że dożyję!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeonDevil
perfect llama
perfect llama


Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 1833
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z dna piekła \m/
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie Gru 23, 2012 11:19    Temat postu:

Jestem zatrwożona! W fejsbukowej grupie SC ktoś wrzucił news, że Daniel ma współpracować z Kimbrą. Przecież to jest jakiś hipsterski pop! mam nadzieję, że to fałszywe pogłoski!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HenryLee
Administrator
Administrator


Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 2486
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Wto Gru 25, 2012 11:42    Temat postu:

Uwierzę jak zobaczę, a raczej usłyszę :>
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeonDevil
perfect llama
perfect llama


Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 1833
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z dna piekła \m/
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw Gru 27, 2012 21:08    Temat postu:

No, no...czyzby klasyczne wyparcie?

A tak na serio, to ile to już było zapowiadanych projektów? Pewnie Pan Perfekcjonista wszystko wyrzucił do kosza a szkoda, bo przełknęłabym z radością wszystko, co by wydał...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nat
wanna be a llama
wanna be a llama


Dołączył: 24 Lip 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob Sty 25, 2014 12:35    Temat postu:

Daniel wspierał Kimbrę przy pracy nad jej nową płytą, to fakt. Ale to się nie liczy, ważne jest, że w tym roku nareszcie ukaże się solowy album Dana Smile Sam zainteresowany już go zapowiedział, potwierdzenie padło też z ust managera, więc pozostaje tylko odliczać dni Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeonDevil
perfect llama
perfect llama


Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 1833
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z dna piekła \m/
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob Sty 25, 2014 20:04    Temat postu:

Oby jak najszybciej Smile czekam niecierpliwie i pełna obaw.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paola82
wanna be a llama
wanna be a llama


Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: slask
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią Sty 16, 2015 08:56    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] Coś się kroi.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeonDevil
perfect llama
perfect llama


Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 1833
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z dna piekła \m/
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Sob Sty 17, 2015 16:32    Temat postu:

Czekam niecierpliwie, ale nie wiadomo, czy to album czy singiel Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paola82
wanna be a llama
wanna be a llama


Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: slask
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw Sty 29, 2015 16:08    Temat postu:

Juz wiadomo, że singiel;) jak wrażenia? Po przesłuchaniu minę miałam nietęgą, raczej R&B to ostatnie czego się spodziewałam.
Czuję się jak po pierwszym przesłuchaniu 'Part of me"Chrisa Cornella, o tak -> Neutral


Ostatnio zmieniony przez Paola82 dnia Czw Sty 29, 2015 21:46, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeonDevil
perfect llama
perfect llama


Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 1833
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z dna piekła \m/
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Czw Sty 29, 2015 23:38    Temat postu:

Wytrzymałam 1min. 41 sek. Jest to ponad moje nerwy. Próbowałam poprawić BMTH, które mi ostatnio polecał Marcin. Włączyłam jakiś ich przypadkowy numer i to też było dla mnie zbyt popowe. Chociaż - o dziwo - Bokka mi się podoba. I na tym poprzestanę. Idę spać, bo to dla mnie za dużo stresu na raz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paola82
wanna be a llama
wanna be a llama


Dołączył: 04 Sty 2015
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: slask
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Pią Sty 30, 2015 17:58    Temat postu:

Parafrazując bohatera wątku: uuuuu, you`re not ready Wink Romansowalam z różnymi gatunkami muzycznymi, przekonałam się do elektroniki, lubię dobry pop, ale za takim typem muzyki nie przepadam, więc taki Aussie Justin do mnie nie przemawia, zobaczymy co z resztą płyty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeonDevil
perfect llama
perfect llama


Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 1833
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z dna piekła \m/
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie Lut 08, 2015 14:48    Temat postu:

Przesłuchałam ten utwór jeszcze ze 2-3 razy i nadal mnie nie przekonuje, ale postanowiłam zrewidować swoje podejście i jednak sprawdzić, jak zabrzmi album. Na silverchairowe klimaty nie liczę, ale może chociaż jakieś pojedyncze utwory na poziomie ICBINR/Disso się na nim pojawią. Na wiele nie liczę, bo przecież każdy album nagrany przez Daniela jest zupełnie inny (no, może poza dwoma pierwszymi, choć Frogstomp był w klimacie Pearl Jam, a Freak Show raczej - w mocniejszych kawałkach - kojarzył mi się z Helmet - a nie, jak sugerował autor mini-wkładki z Tylko Rocka z końca 2000 roku, z Nirvaną!)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
NeonDevil
perfect llama
perfect llama


Dołączył: 26 Sie 2006
Posty: 1833
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z dna piekła \m/
Płeć: Kobieta

PostWysłany: Śro Kwi 29, 2015 20:55    Temat postu:

Post pod postem - jaka ja jestem niepoprawna Wink

Artykuł o Danielu znaleziony na fb: [link widoczny dla zalogowanych] dostęp 29.04.2015



The Reinvention Of Daniel Johns

daniel-johns-spookmagazine
Words By Rebecca Howden
April 7, 2015

Daniel Johns has always been a chameleon. For 20 years he’s been testing the limits of what being “the guy from Silverchair” can mean, wandering through diverse sonic landscapes; from grunge, to orchestral rock, to surrealist pop. He’s had some missteps and some moments of absolute genius. Now at 35, he’s found a new sound. A sound that’s unexpected, but that somehow feels right, says Rebecca Howden.



Released last month, the Aerial Love EP is fifteen minutes of smoky, slow-burning sound, chartering surprisingly soulful new waters. This is a guy who once said he wanted to come back in his next life as a piece of plankton shaped like a marble so he could roll along the seabed and pick up what he sees fit. And that’s essentially what he’s always done – taken inspiration from here, influence from there, some strange idea from somewhere else entirely, and mashed it into something new.

Aerial Love is lightyears from the dramatic and complex sound Johns has become known and much loved for. These four R&B-inspired tracks are sensual and restrained – breathy vocals and astonishing falsetto, backed by gently pounding beats and synths. The lyrics are pared back but confessional, sifting through love and loneliness and desire and new beginnings. It feels adult and resolved, and it demands to be taken more seriously. And it’s pretty much the smartest move he could have made.

I should preface all of this with a disclaimer: in my sixteen-year-old mind, Daniel Johns and I were soul mates. It’s a classic story. I was a depressed teenager, living under a permanent black cloud: a relentless ache in my chest, spores of misery colonising all around me. Then here was this guy with a guitar who seemed so different to the type of masculinity I’d been taught to think was desirable. He was soft-spoken and gentle; an outsider singing about things that made sense to me in a way that the more popular music of the time didn’t. I wrote his lyrics all over my books, my arms, my English essays, and it made me feel like maybe I wasn’t so crazy and alone.

It’s been eight years since Johns last put out a record. If he was ever going to release new music, he had to do something bold. Reinventing yourself, though, is a delicate art – just ask Taylor Swift. When we see an image of someone that jars with the images we’ve already formed of them, there’s a cognitive dissonance that makes us uncomfortable. It makes us question their authenticity; we’re quick to accuse them of pretending to be something they’re not, or of losing sight of who they really are. The assumption is that we know other people better than they know themselves. Which, obviously, is pretty silly.

Earlier this year Johns described the song ‘Aerial Love’ as “a reset button; a palate cleanser”. On the one hand, maybe the best way to approach this new music is to forget everything you know about him to date. Take it as it is, pretend he’s a new artist you’d never heard of. But on the other hand, context is important. It’s when you listen to the EP as part of a musical evolution as a whole that it becomes more interesting and starts to make complete sense.


Reinventing yourself, though, is a delicate art – just ask Taylor Swift. When we see an image of someone that jars with the images we’ve already formed of them, there’s a cognitive dissonance that makes us uncomfortable


Let’s go back to 1994, when Daniel Johns was a sarcastic blonde fifteen-year-old, who looked like a baby Kurt Cobain and growled like him too. He and his two best mates from school, Ben Gillies and Chris Joannou, had started a grunge band just for something to do. They sent a cassette tape in to a demo competition, and pretty much overnight, everyone knew who they were. The next year, Frogstomp became the first debut album by an Australian artist to enter the ARIA charts at number one.

Frogstomp is what many people consider “pure” Silverchair – their real, authentic sound. For these sorts of fans, everything the band released since has been a betrayal of that. It’s a good record; there’s a lightness and simplicity to it that is still appealing, even now that grunge is so over. Their 1997 album Freak Show was similar, but heavier and angrier. It was also a little more experimental – sitars and timpani mashed up with punk influences. The lyrics were saturated with cynicism and self-loathing: “Couldn’t care less if I died right now/ Who am I?/ I don’t know, you tell me/ You seem to know everything else.” But there was something unnerving in Johns’ screams. He wasn’t just putting on the Cobain thing anymore.

By the time the Freak Show tour wrapped up, Johns had retreated deeper into sickness and obsession. For the next year, he hid away in a house alone with his dog. He was nineteen, depressed and anorexic; he nearly starved himself to death. Neon Ballroom, released in 1999, expresses all that bleakness and anxiety nakedly. It’s the first album Johns wrote without his band mates, and it’s here that he really started to find a unique voice as an artist. The dramatic opening track, ‘Emotion Sickness’, sums up the feeling of the record best: orchestral peaks and crashes, a frantic ticking beat, spooky piano trills, tired murmurings that grow into ravaged screams.

While Neon Ballroom was Silverchair’s darkest point, Diorama (2002) took that orchestral rock sound and brightened it, made it technicolour. It’s confident and resolved, with a powerful drive. The boys were 23 years old and the album was hailed as a comeback. In some ways though, it was a finale.

Which brings us to that limbo period, where a lot of people started to think Johns had lost it. He was happy and exuberant, and that seemed weird to people. He got closer to his old buddy Paul Mac and they released an electronic pop album full of sunny melodies and sweet, bizarre lyrics. In 2007, Silverchair released one more album, the camp and vibrant Young Modern. The record was pure pop, lush with surrealist imagery, but on the whole it lacked something. For a while, Johns adopted an alter ego called Sir Whilliam Hathaway, a 19th century English dandy/statesman who liked to be addressed as Whil. He was drunk and stoned a lot.

And then eight years went by. He’d show up occasionally, in a fashion spread in RUSSH with his then girlfriend, model Louise van de Vorst; in a video for the Sydney Opera House singing a few lines of Nick Cave’s ‘The Ship Song’; writing the score for a ‘cinematic modern musical’ by Josh Wakely; writing for a diverse bunch of artists, from 360 to Kimbra to the Veronicas.

Mostly though, he seemed to be laying low. There had long been talk of a solo album, but I don’t think anyone really thought it was going to happen.

But now he is back, with Aerial Love in tow. This new work is the result of four years spent messing around with sounds, with no intention of ever releasing anything again. “It was basically just a big four-year protest,” he recently told Triple J. “It went really brutal for a while; I don’t even know if it was music. Just avoiding writing anything with any kind of structure, just lots of distortion and drum machines – just noise.

“I started to feel like there was an expectation from people as to what I was allowed to release,” he said. “Silverchair came with a lot of expectations… With this release it felt like I’d been given a ticket to freedom, and that I could write whatever the fuck I wanted.”

He collaborated with an eclectic lot to make it happen – from New Zealand producer Joel Little, to electronic hip-hop duo Damn Moroda, to award-winning Australian producer Styalz Fuego. Together, they’ve created a sound that can’t be neatly defined. It’s soulful, stirring and undeniably sexy. In the simplest terms, it’s just good pop music.

As for the full album, coming later in the year? Who really knows. Johns told Indie Shuffle, “To anyone that expects anything, I’d say just to let those expectations go, because it’s probably not what you think it’s going to be.”

And with everything we know about Daniel Johns, that sounds like pretty good advice.

– Rebecca Howden



Ciekawi mnie bardzo ten "just noise"...ale pewnie się go nie doczekam, chyba, że znów coś wycieknie, jak demo YM Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum LLAMAS SOCIETY Strona Główna -> Daniel Johns solo Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin